SPO paslaugų vartotojų segmentavimas
Šiuolaikiniame pasaulyje rinkodara daro labai didelę įtaką įmonės sėkmei, nes rinkodaros
pagalba yra patenkinami įmonės vartotojų poreikiai. P. Druker‘io (2012) teigimu, šiuolaikiniame
pasaulyje reklama yra kuriama ir formuojama remiantis meno projektais arba planais ir
įgyvendinama pritaikius masines informacijos priemones. Žmonių dėmesį labiausiai traukia
jaudinančios ir jausmingos reklamos, kurios paveikia vartotojo jausmus ir emocijas. F. Kotler
(2007) teigia, kad rinkodara yra socialinis ir valdymo procesas, kurio dėka asmenys ir jų grupės,
kurdami ir vykdydami prekių bei vertybių mainus, įgyja tai, ko reikia jų norams ir poreikiams
tenkinti. V. Kindurys (2002) teigia, kad rinkodara yra procesas, kuris leidžia kitiems įvertinti
paslaugas. Viena iš marketingo sėkmės prielaidų – rasti nepatenkintą vartotojo reikmę ir unikalų jos
patenkinimo būdą. Tai akivaizdu, bet tą padaryti dabartinėmis rinkos sąlygomis nėra paprasta, nes
rinkoje gausybė prekių ir paslaugų, analogiškų pagal daugelį parametrų (Čereška, 2004).
Pasak A. Bakanausko (2006), sėkmingai įgyvendinant tikslinį marketingą praktikoje,
išskitia tris pagrindinius žingsnius, kurie yra būtini ir neatskiriami:
1. Rinkos segmentavimas (apibrėžti produkto rinką, identifikuoti segmentavimo požymius,
segmentuoti rinką).
2. Tikslinės rinkos nustatymas (įvertinti galimą sėkmę kiekviename segmente, pasirinkti
tikslinius segmentus, sudaryti marketingo kompleksą);
3. Pozicionavimas (identifikuoti galimas pozicionavimo koncepcijas kiekvienam tiksliniam
segmentui, pasirinkti, sukurti ir vykdyti pasirinktąją koncepciją).
Rinkos segmentavimas yra visos apibrėžtos rinkos skaidymas į tam tikrą skaičių surinkų, kurios
reikalauja skirtingu gaminių ir paslaugų, kurios gali būti pasiekiamos skirtingais marketingo
kompleksais. Tikslinės rinkos suradimas yra procesas, kuriuo metu įvardijami visi segmentai, gauti
po pirmojo žingsnio, ir nusprendžiama, kuriame organizacija gali sėkmingai vykdyti savo veiklą.
Pozicionavimas leidžia išskirti būsimus organizacijos prekinio ženklo, gaminio ar paslaugos
įvaizdžius (Bakanauskas, 2006). Taigi, rinkodara galima apibūdinti kaip kontroliuojamų rinkodaros
instrumentų, naudojamų kartu norimai tikslinės rinkos reakcijai pasiekti, atsiperkamumą.
Rinkodaros kompleksą sudaro viskas, ką gali padaryti įmonė, kad darytų įtaką savo prekės
paklausai (Vijeikis, 2003).