Pereiti į pagrindinį turinį
EPMC
  • Pagrindinis
  • Kalendorius
  • Daugiau
Lietuvių ‎(lt)‎
English ‎(en)‎ Lietuvių ‎(lt)‎
Šiuo metu naudojatės svečio prieiga
Prisijungti
EPMC
Pagrindinis Kalendorius
Išskleisti viską Sutraukti viską
  1. SOPP
  2. 1.1. Apibūdinti sporto organizacijos paslaugas ir prekes bei jų pardavimą.
  3. SPO paslaugos ir prekės

SPO paslaugos ir prekės

Užbaigimo reikalavimai

Norint sužadinti pageidaujamą vartotojų reakciją tikslinėje rinkoje, geriau tenkinti jų

norus bei reikmes, sporto paslaugas teikiančios ir besiruošiančios teikti įmonės turėtų sukurti

geras marketingo strategijas. Šių strategijų planinis vykdymas ir nuolatinė kontrolė įmonėms

leistų tinkamai patenkinti vartotojų norus ir pasiekti savo tikslus, kurie turėtų būti orientuoti

ne tik į pelno siekimą, bet ir į visuomenės gerovės kėlimą.

Marketingo strategijų kūrimas turėtų apimti visus paslaugų komplekso elementus,

kuriuos kartu įgyvendinant, greičiau plėtotųsi sporto paslaugų rinka.

Paslaugos kūrimas. Kuriant ir teikiant sporto paslaugas įmonės turėtų gerai

išnagrinėti paslaugos savybes, t.y. neapčiuopiamumą, nekaupiamumą, neatskiriamumą bei

nevienodumą. Dėl paslaugos neapčiuopiamumo, vartotojas negali jų paliesti, pamatyti ar

pajusti, kol paslauga nėra suteikta. Todėl paslaugų teikėjų tikslas turėtų būti sužadinti kliento

pasitikėjimą ir atskleisti paslaugos naudą. Sporto paslaugoms galima suteikti tam tikrą

apčiuopiamumą rodant informacinius reklaminius leidinius, vaizdajuostes su realiai

atliekamais mankštų pratimais ir kitomis sveikatingumo procedūromis, nuotraukas su jau

sportuojančių klientų vaizdais ir pasitenkinimu paslauga, darbuotojų kvalifikacijos

sertifikatus ar jų pasiekimų diplomus.

Paslaugos nekaupiamumo savybę, pasireiškiančią negalėjimu sporto paslaugą

pagaminti iš anksto ir ją kaupti, galima sušvelninti pritaikant paklausos ir pasiūlos

reguliavimo metodus, remiantis vakarų šalių paslaugų įmonių veiklos patirtimi. Išskiriami

keli paslaugų paklausos ir pasiūlos suderinimo būdai:

• Nustatomos diferencijuotos paslaugų kainos (taikomos įvairios nuolaidos); paslaugos ir

naudojamos kitos paskatos;

• Priimami išankstiniai paslaugų teikimo užsakymai (pvz. abonementas į sporto klubą

perkamas 1, 3 ar daugiau mėn. į priekį);

• Paslaugų teikėjai stengiasi suderinti savo veiklos funkcijas, kurios papildomam klientų

srautui aptarnauti; pagal galimybes sezoninio antplūdžio metu samdomi darbuotojai.

Šių metodų naudojimas įmonėse leis aptarnauti visus norinčius klientus ir nesudarys

jiems sporto paslaugų naudojimosi laukimo problemų, tai gerintų įmonių įvaizdį, kartu ir

sporto paslaugų paklausą, kartu ir sporto paslaugų rinkos plėtrą. Paslaugos neatskiriamumas

reikalauja kliento dalyvavimo sporto paslaugos teikimo procese, todėl įmonėms reikėtų

rūpintis aptarnaujančio personalo kvalifikacija ir nuolatiniu jos kėlimu. Ypatingą dėmesį

reikėtų skirti personalui, tiesiogiai teikiančiam sporto paslaugas vartotojui.

Paslaugos kainodara. Kaip ir kiekviena rinkos sąlygomis veikianti įmonė, savo

kainodaros strategija siekia išlikti, didinti pelną, gerinti paslaugos kokybę ar vyraujančią

poziciją rinkoje. Tačiau svarbu, kad įmonės, nustatydamos kainas, atsižvelgtų į sporto

paslaugų rinkos sąlygas ir parinktų kainas atsižvelgiant į didesniosios vartotojų dalies

norus. Dar tik pradedant plėtotis sporto paslaugų rinkai ir bandant išugdyti sveiką

visuomenę pasitelkiant sporto priemones, sporto paslaugų kainodarą turėtų reguliuoti

valstybė, kuri pateiktų kainų nustatymo ribas atsižvelgiant į kiekvieną regioną. Toks kainų

reguliavimas daugiau šalies gyventojų naudotis sporto paslaugomis ir gyventi sveiką

gyvenimą.

Paslaugos teikimo vieta. Tinkamas vietos parinkimas turi didelę reikšmę sporto

paslaugų vartojimui, todėl tiek privatiems asmenims, tiek valstybės institucijoms turėtų

rūpėti, kad sporto paslaugas teikiančios įmonės būtų kuo arčiau gyvenamųjų rajonų,

prieinamos didesniam vartotojų skaičiui. Kiekvienoje gyvenvietėje turėtų būti bent po

vieną sporto klubą labiausiai pasiekiamoje gyventojams vietoje.

Reklama ir rėmimas. Šis marketingo komplekso elementas yra vienas svarbiausių

skatinant sporto paslaugos rinkos plėtojimą. Siekiant sudominti visuomenę ir atkreipti jos

dėmesį į siūlomą sporto ir sveikatingumo paslaugą, pirmiausia reikia apie tai pranešti, t.y.

nurodyti paslaugos privalumus, kainą, vietą, laiką. Visa tai įgyvendinama taikant reklamą ir

rėmimą. Labai svarbu yra sukurti tinkamą visuomenės informavimo sistemą, pabrėžiant

sporto svarbą ir reikšmingumą žmonių fizinei ir dvasinei gerovei.

Sporto paslaugų dalyviai. Svarbiausiu sporto paslaugų teikimo proceso dalyviu

laikomas personalas. Todėl įmonės turėtų pasirinkti kvalifikuotą personalą, sugebantį ne tik

tinkamai pravesti sporto užsiėmimus, bet ir būti geru psichologu bei išmanyti mediciną, o tam

turėtų būti rengiami kvalifikuoti kūno kultūros ir sporto specialistai aukštosiose mokyklose,

pritaikant pasaulyje pažangią specialistų rengimo praktiką. Nuo suteiktos sporto paslaugos

kokybės priklausys kito dalyvio - vartotojo požiūris į sporto paslaugas ir jų reikšmę žmogaus

organizmui.

Sporto paslaugų fizinis akivaizdumas. Fizinis akivaizdumas turi įtakos įmonės įvaizdžio

formavimui ir teikia pasitikėjimą ja bei jos teikiamų paslaugų kokybe. Fizinis paslaugų

akivaizdumas apima visus apčiuopiamus paslaugos teikimo objektus, kurie yra tiek išoriniai,

tiek vidiniai. Vidinės fizinės aplinkos priemonės yra įmonės interjeras, įranga, oro kokybė,

apšvietimas. Prie sporto paslaugų fizinio akivaizdumo kūrimo turėtų daugiau prisidėti

valstybė ir teikiamomis lėšomis padėti renovuoti senas sporto bazes bei skatinti kurtis

moderniems sporto klubams su kokybiška įranga. Taip pat turėtų būti dažniau vykdoma

sveikatingumo centrų inspektorių sanitarinės higienos kontrolė, kuomet tikrinamos vėdinimo

sistemos, švaros laikymasis, būtinų persirengimo ir prausimosi patalpose įrenginių buvimas.

Sporto paslaugų teikimo procesas. Procesas - tai paslaugos teikimo procedūrų ir

operacijų, atliekamų tam tikra seka, visuma. Sporto paslaugos teikimo sistemą sudaro

personalas, įranga bei patys vartotojai. Be vieno iš jų paslauga negalėtų būti suteikta.

Dėl sporto paslaugų ir jų savybių įvairovės sporto klubų vadovai bei valstybės

institucijų pareigūnai turi atitinkamai kreipti dėmesį tiek į personalo vadybą, tiek į finansų

valdymą ir investicijas į technologijas. Taip siekdami užtikrinti tinkamą ir nenutrūkstamą visų

organizacijoje teikiamų paslaugų procesą ir žinoma, sporto paslaugų rinkos plėtojimą.

Šiuo metu naudojatės svečio prieiga (Prisijungti)
Duomenų saugojimo santrauka

Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras

Adresas: Rungos g. 18, Elektrėnai
Telefonas: +370 528 39523
E-paštas: rastine@epmc.lt

Administratoriaus telefonas:
+370 684 93880
Administratoriaus E-paštas:
moodle@epmc.lt
Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra
NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001
Teikiamas Moodle