Konfliktų sprendimo modelis
1.Konfliktų dalyvio pasakojimo išklausymas
Konfliktų dalyvis savais žodžiais apibūdina konfliktą, sulaukdamas grįžtamojo ryšio.
2.Įvairių požiūrių atradimas
Specialistas pristato kitus požiūrius, kad ginčo dalyvis geriau suprastų konfliktų prigimtį.
Trys esminės dalyvio patirties dimensijos, į kurias būtina atsižvelgti, yra tapatumo
poreikiai, emociniai poreikiai ir galios ryšiai.
3.Istorijos išsiaiškinimas
Dalyvis gauna galimybę pateikti pradinį konfliktų pasakojimą atsižvelgdamas į specialisto
pateiktus požiūrius. Specialistas taiko technikas, padedančias dalyviui apibūdinti, kokia
būtų sėkminga esamo konfliktų strategija. Specialistas palaiko konfliktų dalyvį, kad jis
apibrėžtų pageidaujamus rezultatus, įvertintų šiuos rezultatus, planuotų, kas bus, jei
nenumatyti atvejai kliudys sėkmei.
4.Galimybių siūlymai
Dirbama su konfliktų dalyvio bendravimo įgūdžiais, kurie svarbūs taikant reikalingus
konfliktų valdymo metodus, pasirenkami pagrindiniai konfliktų valdymo metodai. Siame
etape galimos įžvalgos apie komunikaciją, konfliktų stilių, derybas, konfrontaciją, ginčo
sprendimo alternatyvas ir taktiką
5.Pagalba peržiūrint ir nukreipiant istoriją
Konfliktų dalyvis išaiškina savo konfliktų pasakojimą, po to pateikiamos papildomos
perspektyvos, įnešančios įžvalgų į pradinę istoriją. Dalyvis gali iš naujo peržvelgti
pasakojimą, ypač kuriant aiškios sėkmės istoriją. Jis skatinamas peržiūrėti ketinimų
strategiją ir taktiką.
20
Konfliktų sprendimas atsižvelgiant į konfliktų priežastis
Užpildykite žemiau esančią lentelę, įrašykite Jūsų manymu tinkamiausias priemones,
kurios gali padėti spręsti tokius konfliktus kaip: informaciniai, vertybių, struktūros, santykių
ir interesų.