Sporto prekių tiekimo atitiktis Lietuvos rinkai
Temos aktualumas. Sportas ir fizinė veikla šiuolaikinio žmogaus gyvenime užima labai
svarbią vietą. Aktyvi fizinė veikla praturtina asmenybės saviraišką, atskleidžia naujų ugdomųjų
vertybių, kuria naujas elgsenas ir bendravimo formas, tobulina judesių kultūrą. Seniai įrodyta, kad
aktyvų fizinį gyvenimą gyvenantys žmonės yra sveikesni, darbingesni, gražesni ir geresnės
nuotaikos, todėl sporto klubų teikiamos paslaugos yra paklausios bet kurio amžiaus, lyties bei
socialinės padėties žmonių tarpe. Sporto klubų gebėjimas efektyviai prisitaikyti prie klientų
poreikių ir garantuoti teikiamų paslaugų kokybę, jų patrauklumą bei prieinamumą yra vienas iš
pagrindinių sėkmingos organizacijos veiklos garantų.
Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) Lietuvą priskiria prie šalių, kuriose gyventojų sveika
gyvensena ir fizinio aktyvumo skatinimas nėra prioritetinė sritis, todėl sveikos gyvensenos
propogavimas numatytas ir ES sveikatos programoje (2006-2013 m.). Europos šalių ir tarptautinių
organizacijų bendradarbiavimas ir tarpusavio veiklos koordinavimas didina prevencijos politikos
efektyvumą, todėl sveikatos apsaugos padėtis gerėja visoje ES (Armonienė, Lamanauskas, 2011).
Didžiuosiuse miestuose aktyvaus laisvalaikio sporto klubų paslaugų rinka išvystyta gana gerai,
tačiau galima teigti, kad šiuo metu Lietuvos miestų gyventojai per mažai skatinami sportuoti,
užsiimti bet kokia aktyvia veikla laisvalaikiu, propaguoti sveiką gyvenseną. Fizinės veiklos stoka
turi įtakos žmogaus sveikatai, o tai reiškia, kad nesportuojant ir propaguojant pasyvų ir nesveiką
gyvenimo būdą, povekis sveikatai yra didelis ir rizika susirgti įvairiomis ligomis išauga. Tačiau
galima pastebėti, kad populiarėja šiuolaikiški sporto ir poilsio kompleksai tarp įvairaus amžiaus
žmonių. Kadangi ryškėja naujų sporto klubų bei kompleksų poreikis, reikia pabrėžti, kad naujo
sporto klubo steigimas ir įkūrimas yra aktuali ir perspektyvi šiuolaikinio pasaulio verslo dalis.
Taigi, norint įsteigti naują sporto klubą reikėtų kurti efektyvią marketingo strategiją. Vertėtų
atsižvelgti į vartotojų norus bei poreikius, tiksliai apibrėžti atsirandančias problemas bei rasti
tinkamus sprenimo būdus, gebėti išsikelti tikslus, priimti tinkamus sprendimus, užtikrinti finansinę
sekmę, parengti tinkamą verslo planą, išmanyti vadybos pagrindus, marketingo galimybes,
konkurencingumą, kainodaros struktūrą bei numatyti rizikos veiksnius. Šios strategijos vykdymas ir
kontrolė leidžia tinkamai patenkinti vartotojų norus ir pasiekti savo numatytus tikslus, kurie turėtų
būti orientuoti ne tik į pelno siekimą, bet ir į visuomenės gerovės kėlimą, o tai užtikrins efektyvią
veiklą.