Informacijos apie SPO paslaugas paieška ir analizė
Dažniausiai organizacija renkasi vienais alternatyvių marketingo strategijų:
1. Nediferencijuota strategija. Šią strategiją pasirinkusios organizacijos visiems
tiksliniams segmentams siūlo vienodas paslaugas. Dažniausiai šią strategiją renkasi
organizacijos, pateikiančios rinkai naujas paslaugas. Pagrindinis organizacijos uždavinys -
tinkamai pristatyti paslaugą ir apie ją informuoti kuo daugiau vartotojų. Tačiau išaugęs naujos
paslaugos vartotojų skaičius, ypač, jei įėjimo į rinką barjerai nedideli, pritraukia konkurentus, todėl
jie gali pasiūlyti tokias pačias arba net šiek tiek geresnes paslaugas. Šią strategiją dažniausiai
renkasi tos organizacijos, kurios aptarnauja vartotojus, nereikšmingai besiskiriančius įvairiais
požymiais.
2. Diferencijuota marketingo strategija. Kai kiekvienam segmentui parengiami keli
pasiūlos variantai. Ši strategija taikytina, kai rinka yra nusistovėjusi ir gerai žinomi jos
poreikiai. Galima pasiūla parengti ne tik kiekvienam segmentui, bet ir patenkinti atskirų
vartotojų poreikius.
Pasak Bagdonienės L., Hopenienės R. (2004) pagrindinis šios strategijos trūkumas -
padidėjusios sąnaudos, tačiau, kita vertus, labiau prie vartotojų prisitaikanti organizacija turi
didesnę rinką ir yra mažiau pažeidžiama.
3. Koncentruota marketingo strategija.Šią strategiją įgyvendina negausius išteklius
turinčios ir su nuožmia konkurencija susidūrusios organizacijos. Nors išteklių panaudojimas,
aptarnaujant vieną segmentą ir tikslingas, tačiau egzistuoja grėsmė, kad paslaugų organizacija įgis
konkurentų. Bet kokiu atveju įmonės sėkmė priklauso nuo sugebėjimo pastebėti ir tinkamai
patenkinti specifinius to segmento poreikius.