Pereiti į pagrindinį turinį
EPMC
  • Pagrindinis
  • Kalendorius
  • Daugiau
Lietuvių ‎(lt)‎
English ‎(en)‎ Lietuvių ‎(lt)‎
Šiuo metu naudojatės svečio prieiga
Prisijungti
EPMC
Pagrindinis Kalendorius
Išskleisti viską Sutraukti viską
  1. SOPP
  2. 1.1. Apibūdinti sporto organizacijos paslaugas ir prekes bei jų pardavimą.
  3. SPO paslaugų rinkos apžvalga

SPO paslaugų rinkos apžvalga

Užbaigimo reikalavimai

Paslaugų organizacija negali patenkinti visų vartotojų poreikių. Ji privalo pasirinkti,

kuriuos vartotojus norėtų aptarnauti, ir parengti jų poreikius atitinkančią pasiūlą. Pasak, L.

Bagdonienės , R. Hopenienės (2004) renkantis vartotojus, paslaugų organizacijai, skirtingai nei

gamybinei įmonei, svarbu apsispręsti kokių santykių su jais pageidauja. Vartotojų pasirinkimo

laipsnis priklauso nuo paslaugų įmonės tikslų, galimybių, turimų išteklių. Paslaugų rinkos

segmentavimas yra palyginti sudėtingas procesas, nes yra daug rinkos skaidymo būdų.

Rinką skaidant į dalis būtina pasirinkti kriterijus. Dauguma mokslininkų išskiria tokius

segmentavimo kriterijus, kurie remiasi vartotojo elgsenos charakteristikomis. Tai:

• Demografinės (amžius, lytis, šeimyninė padėtis, ir kt.)

• Socialinės ir ekonominės (pajamos, išsimokslinimas, profesija, socialinė grupė)

• Geografinės (šalis, regionas, miestas ar kaimas )

• Psichologinės (asmenybės tipas, vartojimo motyvai, gyvenimo būdas).

Anot L. Bagdonienės, R. Hopenienės (2004) pasirenkant tikslinius segmentus labai svarbu

žinoti, kokie vartotojai naudojasi paslaugomis ir kas įtakoja jų tokį apsisprendimą.

Vartotojų elgseną nusako:

• Pirkimo elgsena (ištikimybė ženklui ar naujų ženklų paieška);

• Pirkimo aplinkybės (naujumas, atsitiktinumas, dažnumas);

• Nauda, kurią žmogus patiria vartodamas paslaugą;

• Vartotojo elgsena ir naudotojo statusas (aktyvūs naudotojai, pasyvūs ir abejingi paslaugai

vartotojai);

• Požiūris į paslaugą.

J. Teboul (1999) teigia, kad galutinei paslaugų rinkos segmentacijai reikšmingiausi

kriterijai yra: psichologinės vartotojo savybės, ištikimybė prekės ženklui, paslaugų pirkimo

situacija ir vartotojo buvimo vieta, nes vis aktualesnis tampa paslaugų prieinamumas.

Įvedant naują paslaugą į rinką, įmonė jau turi žinoti, kas bus šios paslaugos vartotojai,

kokias marketingo priemones palankiausia taikyti, atsižvelgiant į nauja paslaugą.

Įmonė turi nuspręsti, kur bus įvedama nauja paslauga: viename ar keliuose regionuose,

nacionalinėje ar tarptautinėje rinkoje.

Šiuo metu naudojatės svečio prieiga (Prisijungti)
Duomenų saugojimo santrauka

Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras

Adresas: Rungos g. 18, Elektrėnai
Telefonas: +370 528 39523
E-paštas: rastine@epmc.lt

Administratoriaus telefonas:
+370 684 93880
Administratoriaus E-paštas:
moodle@epmc.lt
Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra
NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001
Teikiamas Moodle