SPO paslaugų rinkos samprata
Prieš įvedant paslaugą į rinką, reikia maksimaliai pasiruošti šiam svarbiam etapui.
Vienas iš pasirengimo būdų, leidžiantis tiksliau parinkti įvedimo į rinką laiką - kaip galima
tiksliau įvertinti prognozuojamus konkurentų veiksmus. Gali atsitikti taip, kad ir konkurentas
ruošiasi tuo pačiu metu įeiti į rinką su panašia paslauga. Kaip teigia Kotler Ph. (2000), įmonė
privalo numatyti konkurento veiksmus ir bet kuriuo atveju pasirinkti vieną iš trijų galimų
veiksmų variantų:
1. Pirmiems įeiti į rinką. Įmonei, kuri į rinką eina pirma, lengviau įsigyti klientų
palankumą. Tačiau jei paslauga į rinką pateikiama paskubomis neįvertinus visų aplinkybių, gali
nukentėti paslaugos įvaizdis.
2. Įeiti į rinką kartu su konkurentu. įmonė įeina į rinką tuo pačiu metu, kaip ir
konkurentas. Jei konkurentas skuba pateikti nauja paslaugą, įmonė taip pat turi skubėti. Jei
konkurentas delsia, įmonė turi išnaudoti susidariusį laiką paslaugai tobulinti.
3. Įeiti į rinką vėliau nei konkurentas. Šiuo atveju didesnė rėmimo išlaidų, informuojant
vartotojus apie naują paslaugą, dalis tenka konkurentams. Įmonė turi įvertinti konkurentų
paslaugos privalumus ir trukumus.
Pasak Kuvykaitės R. (2001) įvedant į rinką naują paslaugą (prekę) reikia įvertinti ir
galimą jos paklausą, t.y. sezoninę paslaugą reikia pateikti į rinką prasidėjus sezonui.
M. Christen, V. Shankar, L. Krishnamurthi (2000) nuomone, paslaugų įmonė naują
paslaugą rinkai gali pateikt pirmoji (pionierius), arba ji gali palaukti, kol rinkai naują paslaugą
pateiks konkurentas, ir įsitikinus, kad paslauga paklausi, sekti paskui konkurentą (vėliau
atėjusysis). Įmonei nelengva apsispręsti, ar į rinką įeiti pirmajai, ar po konkurentų. Tačiau yra
nemažai veiksnių sąlygojančių vienokį ar kitokį pasirinkimą.
Pasak, M. Christen, V. Shankar, L. (2000) tyrimai rodo, kad pionieriams greičiau
atsiperka reklamos ir pristatymo išlaidos, jie gali nustatyti didesnes kainas, nei vėliau atėjusieji.
Jei vartotojai dar neturi aiškių šios paslaugos kategorijos vertinimo nuostatų, pionierius gali
jas formuoti sau palankia linkme.
Kita vertus vėliau atėjusieji gali pasinaudoti pionieriaus atliktu darbu, kuriant naują
paslaugą, jie gali pasimokyti iš pionieriaus klaidų ir pasinaudoti tuo, kad dauguma vartotojų
suvokia teigiamas paslaugos savybes. Vėliau į rinką atėję paslaugos įmonės gali augti
greičiau, nei pionieriai, sumažindamos pastarųjų taikomų marketingo elementų
veiksmingumą.
Paslaugų įmonei nusprendus kada geriau pateikti naują paslaugą į rinką svarbu yra
pasirinkti tikslinę rinką. Tai aptariama sekančiame skyriuje.