Pereiti į pagrindinį turinį
EPMC
  • Pagrindinis
  • Kalendorius
  • Daugiau
Lietuvių ‎(lt)‎
English ‎(en)‎ Lietuvių ‎(lt)‎
Šiuo metu naudojatės svečio prieiga
Prisijungti
EPMC
Pagrindinis Kalendorius
Išskleisti viską Sutraukti viską
  1. SOPP
  2. 1.1. Apibūdinti sporto organizacijos paslaugas ir prekes bei jų pardavimą.
  3. SPO paslaugų rinkos samprata

SPO paslaugų rinkos samprata

Užbaigimo reikalavimai

Prieš įvedant paslaugą į rinką, reikia maksimaliai pasiruošti šiam svarbiam etapui.

Vienas iš pasirengimo būdų, leidžiantis tiksliau parinkti įvedimo į rinką laiką - kaip galima

tiksliau įvertinti prognozuojamus konkurentų veiksmus. Gali atsitikti taip, kad ir konkurentas

ruošiasi tuo pačiu metu įeiti į rinką su panašia paslauga. Kaip teigia Kotler Ph. (2000), įmonė

privalo numatyti konkurento veiksmus ir bet kuriuo atveju pasirinkti vieną iš trijų galimų

veiksmų variantų:

1. Pirmiems įeiti į rinką. Įmonei, kuri į rinką eina pirma, lengviau įsigyti klientų

palankumą. Tačiau jei paslauga į rinką pateikiama paskubomis neįvertinus visų aplinkybių, gali

nukentėti paslaugos įvaizdis.

2. Įeiti į rinką kartu su konkurentu. įmonė įeina į rinką tuo pačiu metu, kaip ir

konkurentas. Jei konkurentas skuba pateikti nauja paslaugą, įmonė taip pat turi skubėti. Jei

konkurentas delsia, įmonė turi išnaudoti susidariusį laiką paslaugai tobulinti.

3. Įeiti į rinką vėliau nei konkurentas. Šiuo atveju didesnė rėmimo išlaidų, informuojant

vartotojus apie naują paslaugą, dalis tenka konkurentams. Įmonė turi įvertinti konkurentų

paslaugos privalumus ir trukumus.

Pasak Kuvykaitės R. (2001) įvedant į rinką naują paslaugą (prekę) reikia įvertinti ir

galimą jos paklausą, t.y. sezoninę paslaugą reikia pateikti į rinką prasidėjus sezonui.

M. Christen, V. Shankar, L. Krishnamurthi (2000) nuomone, paslaugų įmonė naują

paslaugą rinkai gali pateikt pirmoji (pionierius), arba ji gali palaukti, kol rinkai naują paslaugą

pateiks konkurentas, ir įsitikinus, kad paslauga paklausi, sekti paskui konkurentą (vėliau

atėjusysis). Įmonei nelengva apsispręsti, ar į rinką įeiti pirmajai, ar po konkurentų. Tačiau yra

nemažai veiksnių sąlygojančių vienokį ar kitokį pasirinkimą.

Pasak, M. Christen, V. Shankar, L. (2000) tyrimai rodo, kad pionieriams greičiau

atsiperka reklamos ir pristatymo išlaidos, jie gali nustatyti didesnes kainas, nei vėliau atėjusieji.

Jei vartotojai dar neturi aiškių šios paslaugos kategorijos vertinimo nuostatų, pionierius gali

jas formuoti sau palankia linkme.

Kita vertus vėliau atėjusieji gali pasinaudoti pionieriaus atliktu darbu, kuriant naują

paslaugą, jie gali pasimokyti iš pionieriaus klaidų ir pasinaudoti tuo, kad dauguma vartotojų

suvokia teigiamas paslaugos savybes. Vėliau į rinką atėję paslaugos įmonės gali augti

greičiau, nei pionieriai, sumažindamos pastarųjų taikomų marketingo elementų

veiksmingumą.

Paslaugų įmonei nusprendus kada geriau pateikti naują paslaugą į rinką svarbu yra

pasirinkti tikslinę rinką. Tai aptariama sekančiame skyriuje.

Šiuo metu naudojatės svečio prieiga (Prisijungti)
Duomenų saugojimo santrauka

Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras

Adresas: Rungos g. 18, Elektrėnai
Telefonas: +370 528 39523
E-paštas: rastine@epmc.lt

Administratoriaus telefonas:
+370 684 93880
Administratoriaus E-paštas:
moodle@epmc.lt
Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra
NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001
Teikiamas Moodle