Pereiti į pagrindinį turinį
EPMC
  • Pagrindinis
  • Kalendorius
  • Daugiau
Lietuvių ‎(lt)‎
English ‎(en)‎ Lietuvių ‎(lt)‎
Šiuo metu naudojatės svečio prieiga
Prisijungti
EPMC
Pagrindinis Kalendorius
Išskleisti viską Sutraukti viską
  1. SOPP
  2. 1.1. Apibūdinti sporto organizacijos paslaugas ir prekes bei jų pardavimą.
  3. Papildomos SPO paslaugos

Papildomos SPO paslaugos

Užbaigimo reikalavimai

Paslaugų įmonė siekianti gauti sėkmingus veiklos rezultatus ateityje, turi nuolat derinti

paslaugų politiką prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir kurti naujas paslaugas.

Naujų paslaugų kūrimas yra svarbus sėkmingos paslaugų įmonės veiklos užtikrinimo

veiksnys. Anksčiau paslaugų įmonės pelną didino tos pačios paslaugos teikimas vis didesniam

vartotojų skaičiui, tačiau keičiantis rinkos sąlygoms, įmonių stabilios pozicijos išlaikymas vis

dažniau priklauso nuo naujos paslaugos teikimo lėtai augančiam, ar netgi mažėjančiam vartotojų

skaičiui.

Kita priežastis, lemianti būtinybę kurti naujas paslaugas - lyderiavimas rinkoje.

Marketingo strategijos poveikio pelno (PIMS) analizė rodo, kad įmonės - lyderės gauna tris kartus

didesnį pelną iš investicijų, negu mažesnę dalį užimančios įmonės. Pasak, F. Kotlerio (2000)

sėkmingas naujos prekės ir paslaugos projektas padeda įgyti ilgalaikį konkurencinį pranašumą ir

užtikrina pelningumą.

Anot, M. Kriaučionienės, R. Urbanskienės (1998), naujų prekių ir paslaugų kūrimas, ir

sėkmingas įvedimas į rinką yra svarbus, kadangi:

• t.y., vienas iš būdų didinti įmonės užimamą rinkos dalį, siekti įmonės augimo ir

pelningumo didėjimo;

• leidžia užimti stiprias pozicijas konkurencinėje kovoje ir sunkinti naujų įmonių įėjimą į

šaką. Atskirais atvejais įmonė, sėkmingai įvedusi į rinką naujų prekių ir paslaugų, gali perimti

lyderio pozicijas;

• naujų prekių ir paslaugų planavimas yra būtinas, kadangi visos prekės ir paslaugos

sensta morališkai, ir norint užtikrinti stabilią įmonės veiklą, pasenusias prekes ir paslaugas tenka

keisti naujomis.

Heinz Weinhold-Stunzi (1987) išskiria tokius pagrindinius naujų prekių ir paslaugų

kūrimą lemiančius veiksnius (1 paveikslas.):

Naujas paslaugas tikslinga kurti atsiradus naujoms technologijoms, kintant paslaugos

paklausai, siekiant tenkinti dar nepatenkintus vartotojų poreikius ir išnaudoti naujas paslaugų

įmonės galimybes.

Paslaugos modifikacija - tai paslauga, žinoma paslaugų įmonei, bet nauja

vartotojams. Paslaugų įmonės tikslas yra pateikti vartotojui išoriškai naują ar patobulintą

paslaugą. Modifikacijos gali būti trejopos: patobulinimas, asortimento išplėtimas, paslaugos

perpozicionavimas.

Taigi paslaugos naujumas gali būti traktuojamas įvairiai : tiek rinkos, tiek vartotojo

požiūriu, pačios paslaugos įmonės požiūriu ir jos konkurentų veiksmų atžvilgiu ir pan. Galima

išskirti dvi pagrindines paslaugų naujumo grupes: tai iš esmės naujos paslaugos, kurių anksčiau

nebuvo, ir pakeistos paslaugos, kurios gali būti patobulintos, atsižvelgiant į vartotojų poreikius,

pakeistos kažkurios jų savybės, pritaikomos naujos technologijos, imituojamos konkurentų

teikiamos paslaugos ir pan. Nusakant paslaugos naujumą, reikia apibrėžti iš kokios pozicijos

mums reikia atsakyti į šį klausimą: iš įmonės, iš vartotojų, iš tam tikros rinkos pozicijų .

Literatūroje pateikiama įvairių naujos paslaugos klasifikacijų tačiau konkrečios paslaugos

firmos kuriamas naujumas priklausys ir nuo pačios paslaugos pobūdžio, ir nuo tikslinio rinkos

segmento.

Paslaugos - naujovės Naujos paslaugos - dublikatas

Paslaugos modifikacijos Tai nėra naujos paslaugos

Sėkmingos naujovės teikia ne tik ekonominę naudą, bet pagerina paslaugų įmonės

reputaciją, sustiprina vartotojų lojalumą, palengvina kitų paslaugų įmonės siūlomų paslaugų

pardavimą, padidina paslaugų įmonės kompetenciją, būtiną ateities naujovių plėtrai ir

sustiprina gebėjimus pritraukti naujus esamų paslaugų vartotojus, priešingai, nesėkmingos

naujovės blogina paslaugų įmonės įvaizdį, griauna vartotojų pasitikėjimą, sunkina kitų

paslaugų pardavimą, menkina galimybes ištaisyti pasitaikiusias klaidas.

Tačiau net ir puikiai atlikus pirmuosius etapus, visos paslaugų įmonės pastangos gali

nueiti veltui, jei paskutiniuose etapuose bus padaryta lemtingų klaidų. Kadangi naujos

paslaugos įvedimo į rinką etapas yra svarbus kiekvienai naujoves kuriančiai paslaugų įmonei,

aktualu pateikti platesnę naujos paslaugos įvedimo į rinką klausimo analizę, kaip antai

marketingo komplekso sprendimų analizė.

Paslaugų marketingo kompleksą sudaro visuma tarpusavyje susijusių priemonių,

veiksmų ir sprendimų, kurie sudaro galimybę parduoti paslaugas ir patenkinti klientų

poreikius bei įgyvendinti paslaugų įmonės tikslus. Paslaugų sferos marketingo praktikai,

padarė išvadą, kad tradicinio marketingo kompleksas ne visai tenkina jų reikmes ir paslaugų

įmonėms reikia pakoreguoto, patikslinto ir papildyto marketingo komplekso. Kadangi

paslaugų teikimas ir vartojimas, o dažnai ir jų pardavimas sutampa (vyksta vienu metu), tai

tradicinis marketingas ir jo komplekso elementai nėra tinkami paslaugų verslui.

Šiuo metu naudojatės svečio prieiga (Prisijungti)
Duomenų saugojimo santrauka

Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras

Adresas: Rungos g. 18, Elektrėnai
Telefonas: +370 528 39523
E-paštas: rastine@epmc.lt

Administratoriaus telefonas:
+370 684 93880
Administratoriaus E-paštas:
moodle@epmc.lt
Projektas „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra
NR. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001
Teikiamas Moodle