Ekonominiai, socialiniai, kultūriniai, kt. veiksniai
Dažniausiai veiksniai skirstomi į dvi grupes: tai išoriniai (makroaplinkos ir jos dalies –
konkurencinės aplinkos veiksniai) ir vidiniai (įmonės vidaus aplinkos veiksniai, kurie yra
kontroliuojami pačios įmonės) veiksniai (Barney & Hesterley, 2006).
Išoriniai konkurencingumui vertinti svarbūs veiksniai (Porter, 1990):
Kiti autoriai nurodo platesnį įmonės teikiamų paslaugų konkurencingumą įtakojančių
veiksnių spektrą. Makroekonomikos lygmenyje įmonės konkurencingumą įtakoja
politiniai-įstatyminiai, ekonominiai, socialiniai-kultūriniai ir technologiniai veiksniai.
Konkurencinėje aplinkoje pagrindinį vaidmenį atlieka tiekėjai, konkurentai, šakos konkurencija bei
vartotojai. Įmonės vidinėje aplinkoje konkurencinį pranašumą lemia įmonės strategija ir tikslai,
informacinė sistema, valdymas, kultūra bei organizacijos ištekliai.