SPO paslaugų rinka
1. Veiksnių sąlygos:
baziniai šalies veiksniai – gamtiniai ištekliai, klimatas, geografinė padėtis ir demografija,
lemianti palankią tam tikrų veiklos sričių plėtrą;
konkurencingumo veiksniai – aukštos kvalifikacijos darbuotojai, geresnio švietimo dėka įgauti
kvalifikaciniai įgūdžiai. Kitas konkurencingumo veiksnys – pažangūs tyrimų metodai,
inovacijos, kurias inicijuoja verslo, o jas skatina – valstybinės institucijos.
bendrieji veiksniai - susiformavusi veiklos srityje išskirtinė komunikacijų infrastruktūra,
susikaupęs didelis kapitalas, leidžiantis toliau efektyviausiu būdu plėtoti veiklą.
specializuojantys veiksniai – specifiniai personalo įgūdžiai, įgauti ilgą laiką plėtojant specifinę
veiklą.
2. Paklausos sąlygos:
Vartotojai, žinantys savo teises, lūkesčius ir neabejingi prekių (produktų ir paslaugų) kokybei
sukuria lanksčią paklausą, į kurią reaguodamos organizacijos didina savo veiklos efektyvumą.
Specifiniai vartotojų poreikiai ir jų tenkinimas taip pat kuria didesnes organizacijų galimybes
padidinti savo konkurencingumą tarptautiniu mastu.
3. Susiję ir aptarnaujantys pramonės sektoriai:
Sėkmingai veikiantys pramonės sektoriai linkę dalintis į segmentus ir kooperuotis, pvz. tyrimų
atlikimui. Tuo pačiu įmonės gali įgauti konkurencinių pranašumų – jos gali sukoncentruoti
pajėgumus pagrindinei veiklai vystyti, o likusią palikti tiekėjams.
4. Įmonės strategija, struktūra ir konkurencija:
Įmonių kūrimo, veiklos organizavimo ir valdymo efektyvumas iš dalies priklauso nuo šalies
teisinių sąlygų ypatumų, o konkurencija sektoriaus viduje yra svarbus įmonių konkurencinių
pranašumų šaltinis.
Įmonių strategija, struktūra ir konkurencingumas varijuoja ir priklauso nuo šalies kultūrinių
ypatumų.
Visi šie veiksniai tarpusavyje yra susiję, veikia bei papildo vienas kitą. Taip pat yra
galimybė atsirasti ir nenumatytoms aplinkybėms, atsitiktinumams ir vyriausybės vaidmenio
atsiradimui. Visi šie veiksniai nėra įtraukti į modelį, tačiau turi įtakos šalies nacionalinei aplinkai, ir
tuo pačiu įmonėms, kurios veikia toje aplinkoje (Porter & Kramer, 2002).