Sporto prekių klasifikavimas
Mokslininkas P. Chelladurai (1999) sporto organizacijų teikiamas paslaugas suskirstė
į tris pagrindines grupes:
1. Paslaugos dalyviams. Šios paslaugos susideda iš vartotojiškų malonumo ar
vartotojiškų sveikatos paslaugų. Tai gali būti įrenginių priežiūra ir naudojimasis jais įvairiems
klientų fizinės veiklos poreikiams patenkinti. Paslaugos dalyviams taip pat apima ir žmogaus
meistriškumo ar tobulinimo paslaugas, kurios suteikiamos, kai klientas siekia tobulumo konkrečioje
sporto šakoje. Žmogaus sveikatos palaikymo ar gydymo paslaugos taip pat yra priskiriamos dalyvių
paslaugoms. Jos teikiamos pagal specialiai parengtas fizines, psichines ar socialinės reabilitacijos
programas.
2. Paslaugos žiūrovams. Šios paslaugos orientuotos į tiesioginį (žiūrovai salėje) ir
netiesioginį (TV žiūrovai) klientų laisvalaikio organizavimą.
3. Rėmimo paslaugos. Tai piniginė ar nepiniginė parama už sporto organizacijos
teikiamus pasiūlymus. Tai gali būti prieiga prie rinkos (pvz. Olimpinės žaidynės), sąsaja su
tobulumu ar socialinė atsakomybė (pvz. Neįgaliųjų organizacijų rėmimas).
Apibendrinant sporto organizacijų teikiamų paslaugų sampratą reikėtų paminėti
autorių A. Šimkaus ir L. Pilelienės (2010) mokslinio tyrimo metu gautus rezultatus. Buvo nustatyta,
kad sporto organizacijos dažniausiai paslaugas teikia, o ne gamina prekes. Skirtingai nei prekė, kuri
yra materialus apčiuopiamas objektas, paslauga yra sunkiau apčiuopiamas ir iškarto nykstantis
reiškinys, teikiamas ir vartojamas tuo pačiu metu. Sporto paslaugos kompleksiškumas ir laipsnis,
kaip ji atitinka individualias klientų reikmes, žinių ir specialiųjų įgūdžių, reikalingų paslaugai teikti,
lygis, yra tie kriterijai, kurie leidžia paslaugas klasifikuoti į vartotojiškas ir profesionalias.
Profesionalios paslaugos – tai individualizuotos kiekvienam klientui ir teikiamos santykinai aukštos
darbo jėgos paslaugos. Tai sporto mokyklos ar sporto klubai, kurie rengia aukšto meistriškumo
atletus ar komandas. Tai sporto ir sveikatingumo centrai, samdantys profesionalius instruktorius ir
trenerius, kurie teikia profesionalias paslaugas klientams. Vartotojiškos paslaugos apibrėžiamos,
kaip ribotos paslaugos, teikiamos plačiajai rinkai. Jas teikia santykinai mažos kvalifikacijos darbo
jėga.