Sporto paslaugų pasiūlą/paklausą įtakojantys veiksniai
Sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą įtakojantys vidiniai
ir išoriniai veiksniai. Vidiniai veiksniai: tai veiksnių ir paklausos sąlygos, susiję bei aptarnaujantys
pramonės sektoriai (klasteriai), įmonės struktūra, strategija ir konkurencija, vadovas/strategijos
kūrėjas, įmonės įvaizdis ir paslaugų kokybė. Išoriniai veiksniai: tai vyriausybės, galimybių ir
tarptautinio verslo vaidmuo bei ekonominiai ir socialiniai veiksniai.
Nustatyta, jog sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą labiau
įtakoja vidiniai konkurencingumo veiksniai lyginant su išoriniais. Tarp vidinių veiksnių labiausiai
įtakos turi sporto klubo įvaizdis ir paslaugų kokybė, o išorinių veiksnių vertinimo aspektu
svarbiausi yra socialiniai ir ekonominiai veiksniai. Pagrindinės sporto klubų teikiamų paslaugų
konkurencingumą įtakojančių vidinių veiksnių svarbumo priežastys yra klientų asmeniniai interesai
bei jų socialinių poreikių patenkinimas, o išorinių sporto klubų teikiamų paslaugų
konkurencingumą įtakojančių veiksnių svarbumo priežastis formuoja valstybė ir visuomenėje
nusistovėjusios vertybės ir normos.