SPO veiklos sutartys
Nagrinėjant šį paslaugų marketingo elementą reikėtų atsižvelgti į du aspektus. Tai
personalas ir klientai. Daugelio paslaugų įmonių bruožas yra tas, kad jų valdymo personalas
atlieka dvejopą vaidmenį paslaugų teikimo organizavimo ir pardavimo veikloje. Nuo paslaugų
teikėjo dalyvavimo valdymo procese priklauso jų įtaka paslaugų pardavimui.
Personalas svarbus paslaugų kokybės garantas. Daugelį kokybės dimensijų tiesiogiai veikia
darbuotojai. Pavyzdžiui iš penkių Servaual modelyje numatytų kokybės vertinimo kriterijų -
patikimumą, operatyvumą (lankstumą), tikrumą, empatiją - gali paveikti personalo elgsena. Apie
paslaugos patikimumą vartotojas sprendžia bendraudamas su kontaktiniu personalu. Todėl
daugelis mokslininkų teigia, jog paslaugų įmonės sėkmės paslaptis yra pripažinimas, kad
personalas, pritraukiantis vartotoją, yra įmonės veiklos pagrindas.
Todėl paslaugų įmonė norėdama įsitvirtinti rinkoje turėtų didelį dėmesį skirti
darbuotojų atrankai, apmokymui, kvalifikacijos kėlimui ir motyvavimui siekdama gerus
darbuotojus išlaikyti savo įmonėje kaip sėkmės garantą.
Antras aspektas - tai paslaugų vartotojų dalyvavimas paslaugų teikimo procese, jų
glaudūs ryšiai bei savotiškas bendradarbiavimas su paslaugų teikėjais. Vartotojai ne tik turi
suvokti jiems teikiamos paslaugos produkto kokybės lygį, bet ir savotiškai veikti jos
formavimą.